onsdag 16. september 2009

smoothieeeeeee.

Kom nettopp på en genial ide her jeg sitter med min ferske, hjemmelagde og fantastiske smoothie. Jeg skal begynne å legge ut oppskrifter på mine favoritter. Er nemlig smoothie-elsker nr 1. Og har jobbet 1 år hos smoothiebaren SmoothieXchange i Oslo. Kommer selvsagt ikke til å legge ut oppskriftene deres, men mine egne mixer som jeg har blandet og smakt meg frem til helt selv.

Førstemann ut er: Pink Delight

Du trenger:
1,5dl soyamelk (alpro, lyseblå)
2 dl frokostjuice (eple,gulrot,lime,sitron)
ca 20 frosne jordbær
1 banan
(evt en smoothiemix som inneholder disse fruktene. Får du tak i dette, bruker du hele posen)
(og dersom du ønsker en søtere smak tar du oppi en spiseskje med vaniljeyoghurt)

Kjør blenderen på max styrke til den stopper opp. Stopp blenderen og rist muggen godt. Kjør igjen, denne gangen på middels styrke. Gjenta ristingen. Fortsett med denne rutinen til hører at blenderen jobber bra med smoothien, uten å henge seg opp.
Hell over i et stort glass og NYT. NB! Sugerør er et must!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Heisann! Takk i lige så;)
Joda, her går alt flott. Hva med deg?=)

-Lene